Tuesday, August 16, 2011

kehilangan yang menyayat hati

Ahah! Hari ni, first time aku nak membebel dalam blog ni. Haha. Sebenor benornye, lamo doh kawe nok buat blog nih. First entry pun dah rancang awal-awal nak tulis gapo. Haha. Okay, hari ni kawe nok story morys pasal NOKIA 6120c.

Hoh. Asal pulak tibe-tibe aku nak cerite pasal handphone yang tak famous ni? Sebenarnye, handphone ni dah takde. Kena CURI. Atau aku yang lalai sebenarnye? .__. Time tu, aku nak pergi try seluar. Baru nak beli lah konon ni. Dalam fitting room. Aku buat keluar lah handphone ni. Letak atas kerusi sekali dengan beg plastik yang ade baju yang aku beli sebelum tu. Dah habis bergaya dan merasakan seluar itu padan dengan aku, aku pun keluar lah. Tapi, dengan beg plastik itu ajeeee. Handphone tu aku lupe. Wak derr hell lah. Aishhh. Maroh sungguh kawe. Padahal aku dah nampak dah handphone tu dok sengih kat situ. Alahhaaaii. 


Setelah beberapa lame, aku baru perasan yang handphone aku ni takde. Puas lahh dok carinyeee. Pastu, baru teringat aku letak kat kerusi dalam fitting room tu. Pergi lah balik kat fitting room tu. Tapi ade orang. Tunggu lah sekejap sementara orang tu keluar. Sementara tu, aku suruh kakak aku missed call jap. Aku pun sengal. Pergi silent pulak handphone tu -_____-“ aku ni jenis tak suke handphone ber-vibrate. Sebab duduk dalam Megamall tu, kalau buat kuat mane volume tu pun, mesti aku tak dengar. Jadi sebab malas nak edit setting die tambah jadi vibrate, aku tukar je lah terus jadi profile ‘silent’. Haihhh. Sabor je lah kawe ni. 


Lepas tu, aku suruh kakak aku missed call sekali lagi. Tak dapat dohhhhh. Mesti orang dalam fitting room tu dah perasan kehadiran handphoneku yang comel lotes kat situ. Oleh sebab tertarik, die pun pergi lah kasi mati handphone tu. Tu yang aku rase lahh. Tapi, tak tahu lah kan. Aku tunggu je orang dalam bilik tu keluar. Dah keluar, terus aku serbu wanita itu, dan menanyakan beliau ‘do you see my handphone in that room?’ minah saleh lah puloks -____- die pun jawab dengan muke yang agak menggelabah lah aku tengok, die kate ‘sorry. I don’t take your handphone.’ Hoh. Nampak sangat lah kau yang amik kalau kau cakap macam tu. Kalau bukan kau, mesti kau cakap ‘ohh, really? Where you put your handphone? I didn’t see your handphone in that room. Sorry for your lost.’ Muahahaha. Macam gape doh aku speaking ni. Heh.

Oleh sebab tak nak tuduh minah salleh tu, try lah cari lagi. Setelah sekian lame dan aku kembali waras. Baru aku terfikir yang kemungkinan besar minah saleh tu yang amik sebab die jawab macam tu. Jadi, kiteorang cari lah pulak minah tu. Hilang doh mu! Hoh. Cari pulok satu Megamall tu *macam kerja bodoh je tu? Haha. Sebagai usaha, mane tahu jumpa, try je lah cari. Dalam tandas, tingkat satu dua tiga. Takdeeee jugeee. Haihhh. Redho je lah kawe ni. Kalau lah tak beli lagi tiket wayang tu, aku rase, aku sanggup lagi cari minah tu. Haishhh. Die dah lari dengan handphone kawe. Sabor jeee lah.

Masa on the way balik pulak, baru kakak aku teringat die ade sorang kawan yang mak die ade sixth sense yang boleh tahu kalau barang tu kena curi sape yang amik, kalau barang hilang boleh tahu kat mane. Tapi, dalam tempoh 24jam je lah die boleh detectnyeww.  Bila dah call, mak die pulak dah tidur. Alahaaiii. Esok aku suruh kakak aku call lagi. Rumah makcik tu ade kenduri lah pulokss. Haihh. Dah beberapa jam je lagi nak cukup 24jam tu nye pun alahaai. Last-last, memang tak dapat lah makcik tu nak nolongnye. Sabor je lahhh kawe. Redho jeee lah. Aku mendoakan yang siape-siape yang amik handphone aku tu, terbukeeee lah hati die nak bagi balik kat aku. Bersihkan lah hati die. Berilah die hidayah. Haiihhh. Alih-alih, memang takde pun. Herm, redhoo :(

ini time nak hantar MMS konon kat mak aku mintak handphone baru.
Letak wallpaper gambar ni semata-mata nak amik hati. huahuahua.
*ganas gile sampai keypad tercabut -.-"
Sebab aku selok sangat dengan handphone ni, sebab tu handphone pertama officially aku punye. Sebelum ni pakai yang turun-temurun punye. Dari ayah aku, mak aku pulak pakai. Lepas tu, kakak aku pulak. Last-last aku pulak. Lagi satu, banyak ler kenangang dalam tu. Dah laa gambar dengan video kat dalam tu tak sempat nak copy lagi. Haihhh. Messages lagi. Contacts lagi. Dah dekat 4 tahun jugak lah aku gune handphone tu. Aku dah siap berangan lagi, kalau aku dah ade belakbari ke, I fo ne nanti ke, aku nak simpan jugak handphone ni. Last-last kena curi. Haihh. Meme nahai sungguh orang yang amik tu. 

1 tengah cari lagu
2 tak jumpe lagu best lagi
3 dah jumpa. malas nak pegang. haha
4 selok -.-"

Sekarang ni, aku gune NOKIA X2-01 pulak. Takde lah best sangat pun handphone ni. Dah laa besar. Keypad bising. Camera berapa megapixels jewww. Second hand lagi tuww. Haihh. Meme dok beh lasum -.-“
takdee 3G pun ._.
Sadis sungguh cerita pasal handphone aku nih. Hoh. Pesanan dari penaja, kalau lah korang terjumpa handphone sape-sape kat mane-mane nanti, TOLONG lah pulang balik kat tuan die. Aku dah rase betape sakit hatinye handphone hilang. Jadi, jangan le amik handphone tu jadi hak milik korang. Pulang lerr balik kat tuan die yoo. Sekian, terima kasih :D

No comments:

Post a Comment